Party!

En liten rapport från milfarnas utegångskväll...dock utan bilder eftersom det var Millan som höll i kameran. Får lägga in dom framöver. Vi började med sminket på Make Up Store - och vilken upplevelse! Det unnar jag verkligen alla trötta småbarnsmammor. Snacka om back to basics. Att man kunde ha så många lager i ansiktet och lägga så mycket krut på "grunden" hade jag ingen aning om! Svårt att fånga make up:en på bild men häftigt blev det, glittrigt och fint. Och så fick man ju ett antal produkter också, jag valde en rengöringsmousse, ansiktsvatten, dagcreme och så nåt puder-kollijox som man skulle skrubba fejset med en gång i veckan.  Sen åkte vi hem och tog en kaffe och macka så man hade lite grund att stå på innan vi gick på starkvarorna. Millan såklart med sin petflaska Baileys (huuua va sött & äckligt!) och så jag då med ton & ginnic (vi rekommenderar ingen att blanda de två sorterna...). Körde såklart lite Guitar Hero också och lyssnade på nostalgimusik innan vi åkte in till staden och det bokade bordet på Bomullsfabriken. Maten var toppengod men lite snålt tilltagna portioner för det priset tyckte jag, man är väl en hungrig kvinna, hahaha. Funderade på dessert också men det slutade med en Strawberry Daiquri och en Cosmopolitan istället, tihi. Efter mycket flams och trams i restaurangen förflyttade vi oss över till dansgolvet och tog lite mer dricka och lyssnade på dålig musik innan dj:n skärpte till sig och lirade lite gamla slagdängor från 80- och 90-talet. Fullsatt var det iallafall, jäklar vad man fick trängas på slutet. Kl 02 åkte de gamla morsorna hem, kände att det fick vara nog då. Hade tänkt mig en sovmorgon men icke, fick gå upp kl 07 och servera frukost till hungrigt barn, ta hand om ett kök som såg ut som Hiroshima och gå ut med vovven då maken hade migrän (så lägligt, men visst, jag köper läget). Tycker väl att han åtminstone kunde ha frågat hur JAG mådde?! Känns trist att ha slösat en dag på att vara stött och sur över en sån sak. Otack är världens lön...

Återkommer som sagt med bilder senare...ha en bra vecka folks! Själv fick jag börja med en vab-dag, sonen har ont i magen och mår illa. Måtte det inte vara magsjuka på väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0