Rastlöshet

...ja så har den slagit till! Hos både mig och barnen. Antar att det beror på detta ovanliga lediga tillstånd som kallas semester. Man är så van vid att allt går i ett, i ett, ingen rast ingen ro, stressa hit och dit, städa, tvätta, packa skolväskor, göra läxor, packa ombyteskläder, stövlar och galonisar och passa tider och väcka tidigt och lämna tidigt och komma några minuter för sent på morgonen...you name it! Helt plötsligt gör vi...ingenting! Vakna när vi vill (eller snarare när någon liten vill ha frukost, sådär halv 9-9 på morgonen), bada lite, sola lite, skjutsa lite, utfodra barn och kompisar och vänner som tittar förbi på kaffe och hjälp jag har inget kaffebröd hemma (vi är ju inga kaffebrödsmänniskor men det känns ju dumt att inte ha nåt att bjuda på, ni fattar...), oj var klockan redan halv sex, ska vi äta nåt också kanske och poolen ska rensas och hunden ska rastas och sonen vill inte spela guitar hero själv så det är bara att ställa sig och lira, tätt följt av dotterns kvällssaga...vart tog dagen vägen?!

Jag skulle vilja påstå att vi inte gör mindre, bara annorlunda saker. Visst kan det vara otroligt händelsefattiga dagar på semestern också, men det är nog vanligare att de ser ut som ovan!  Idag har vi dock ingenting planerat, förvisso ska jag träna nu på morgonen innan det blir för varmt, sen måste jag fylla på kylskåpet inför helgen, då storebror kommer och hälsar på. Jimmy hade visst lovat sin kanongoda plankstek på lördag kväll, mmmmm =)

Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0