Jobbångest..?

Nej, bara liiiiite...imorgon är det alltså slut på sötebrödsdagarna! Tänk att fyra veckor kan gå så förbaskat fort. Och inte tycker jag att jag hunnit med så mycket heller. Barnen har dock sommarlov en vecka till innan det är dags för dagis och frita igen. Skolan börjar väl inte förrän i mitten av augusti om jag inte missminner mig. Tänk att våran lillplutt ska börja andra klass till hösten. Redan bäst i klassen på att läsa, tycker matte är roligt (!) och har under sommaren börjat intressera sig för hur mycket saker och ting kostar, hur långt en tank bensin räcker och hur mycket vi får betala för maten på bordet. Och hur funkar det där med procent egentligen..? Hur kan något vara mer än 100 %? Knepiga frågor som man inte alltid kan besvara på ett bra sätt! Det är då det är skönt att vara två föräldrar, tycker de som är ensamstående drar ett tungt lass.

Denna helg har varit förhållandevis lugn jämfört med hur det har sett ut tidigare under semestern. Idag bär det dock iväg till barnens kusin som fyller 2 år imorgon (Grattis Elin!!!) och ikväll ska vi hjälpa några vänner att flytta. Får väl se om det bara blir Jimmy som kan åka iväg och hjälpa till (barnvaktsproblematiken kvarstår...).

En kan kast´ in hatten som vi brukar säga på jobbet...AJÖ for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0