Tung anatomi



Gaaah!!! Som opsyster är det ju en fördel att ha viss insikt i den s k topografiska anatomin. Eller som min handledare sa "det blir roligare då". Idag hade jag och min salskollegor en patient med tuberculum majus fraktur. Och just axelns anatomi tycker jag är den allra svåraste! Har letat och letat efter en hyfsad sida (förutom alla anatomiböcker som man somnat över då) som beskriver både anatomi och operationsmetoder, helst på ett begripligt språk också (läs: svenska eller engelska). Uppstått har Jesus som Fotbollsfrun brukar säga: nu finns den! Jag blev så glad när jag hittade den så jag lägger ut adressen här för eventuella intresserade (Annika?): www.impingement.se
Den är skriven som patientinformation men det tycker vi om, tillräckligt svårt/mycket att hålla reda på ändå!

Ha en trevlig vecka, nu är det snart julledigt!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Intressant. Och vilka kunskaper ni har.

2009-12-09 @ 11:37:12
Postat av: Annika

Halleluja!!! Vilken lycka...Vilken tur att jag tittade in hos dig...Har föresten hört ryktas om att alexanders care kommer på svenska nästa år...kunde de inte ha varit lite snabbare med det,,, ..Ha det bra..vi ses i korridoren /Annika

2009-12-09 @ 22:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0