Nattjobb

Jahapps, då var första introduktionsnatten avklarad. I helgen gick jag ju även första introduktions-helgpasset. Lördagen bjöd ju på avsevärt mycket mer jobb än gårdagkvällen måste jag säga! Lugnt och skönt när vi kom till jobbet i lördags morse men sen brakade det lös och helt plötsligt var klockan 15.00 och vi kom på att vi inte hade ätit lunch än! Men visst är det skönt på ett sätt också att tiden går snabbt när man jobbar ett niotimmarspass. Igår kväll började vi med lite logistik-kaos, då det pågick operationer på två salar. Det slutade dock med att jag gick in och löste av passen på ena salen, och där gick min kollega "i såret" kvar tills vi var färdiga, och min andra kollega som jag skulle gå natt med gick in på en reoperation som precis skulle starta. Det hela drog ut på tiden, egentligen skulle vi ha gjort en ortopedisk operation också, men den ville de inte starta igång med om klockan blev efter 21.00 (och det blev den också). Så vi ägnade delar av kvällen till att röja undan och lägga schema, lättare sagt än gjort när klockan är efter 22.00 och man hellre vill hoppa i bingen! Kl 02 gick vi och la oss på jourrummen, men det dröjde nog nån timme innan jag somnade, och faktiskt kunde jag koppla av och sova ordentligt fram till kl 07.00. Hem och käka frulle med familjen och skicka iväg sonen till skolan innan det var dags att lägga sig ett par timmar till i sin egen säng. Vaknade av lite gulliga julsånger i hemmagjord version från dotterns rum och kände mig faktiskt utvilad.


Ha en trevlig dag och en skööön natt alla!!!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Nattjobb har sina för- och nackdelar och huvudsaken att det funkar med familjen. Ser fram emot att höra Mysans julsånger.

2009-12-09 @ 11:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0