Jobbe igen

Har nu efter helgens frosserier jobbat måndag och tisdag. Ganska lugnt och skönt på jobbet måste jag säga, och tillfälle för mig att få göra lite andra operationer än de jag normalt sett vant mig vid. Idag hade vi bl a en korsbandsrekonstruktion. Det är flertalet galler och mycket småplock att hålla reda på, och vi sprang som små skållade troll (varken jag eller passen på salen var vana) för att allt skulle bli så bra som möjligt. Och det var riktigt kul! Men trött i skallen blev jag, skönt att vi var två opsyrror som kunde byta av varandra till operation nr 2 som var ett lite mindre ingrepp. Flexade hem en timme tidigare, skööönt!

Dags att börja få ågren för nyårsmaten. Vi ska ha en liten bjudning här hemma och först var tanken att ta hem catering, men då några hoppade av och vi inte vet riktigt exakt hur många vi blir tillslut, tänkte vi om och det blir nog hemlagat istället. Har funderat på klassiker som toast skagen till förrätt och eventuellt rostbiff och gratäng alternativt oxfilé och gorgonzola-/jack daniels sås till varmrätt, men efterrrätten är fortfarande inte spikad. Förslag emottages tacksamt! Gärna något annat än pannacotta då jag har gjort flera varianter av denna tidigare nyårsaftnar...



Happy New Year!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0