Hell week...

...är äntligen avslutad! Fy hundan vilken vecka det har varit på jobbet. Det märktes verkligen att snö och halka och vinter gjort sitt intåg på allvar nu. Massor med fotleds, handleds och höftfrakturer. Inte för att jag tycker det är tråkigt på något vis, men nu har det bara varit för mycket. Och kände vi oss slitna i början av veckan som jag skrev i förra inlägget, är det inte bättre nu. Förhoppningsvis får folk vila upp sig lite i helgen så man orkar med de sista dagarna före jul. Personligen blev det 5,5 timme övertid i onsdags, då vi behövde vara ett extralag för att jobba undan lite. Belöningen för detta slit (förutom övertidspengen då) var en mycket tacksam patient, som fick reda på att vi jobbade över för hennes skull. Och visst värmer det att få ett sånt hjärtligt tack! En bra utbildningsdag hade vi dessutom igår, bl a om pacemaker och akut bronkoskopi. Låt inte jordnötter stå framme på bordet om ni har småttingar hemma!!! Ack så förrädiska om de hamnar i luftvägarna, och kan vara ett helvete att plocka upp!

Här hemma ser det ut som kriget brutit ut, maken har rensat ut gamla vinterkläder och annat skit som inte används, varav 95% är barnens grejer. Känner mig helt slut bara jag tittar på det, men förhoppningsvis kan vi kasta en hel del idag innan han åker till jobbet. Jag har massor med saker jag borde ta tag i, men känner mig bara allmänt seg. Blir väl en panikstädning av huset i sista minuten som vanligt innan julafton...



Ja ungefär såhär känner jag mig...

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Men tjena!!

Du e ju duktig med! Som har bakat!!;0)

jag har pysslat ed en surdeg igår å nu idag har jag gjort franska! Vad jag ite tittade på var att d skulle jäsa i 10-12h! Så jag måste upp imorrn bitti å hä de i ugnen :0)

imorrn ska vi få snö med:0) härligt!! Annars var det bara;0) -22 idag! Nue det -16 !

Kraaaam på dä( farbro barbro uttalning:0)

2009-12-19 @ 21:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0