Fy och blä - måndag!

Idag har det inte varit min dag alls. För det första placerad på akutsal (vilket kan innebära att man får ta sig an vad som helst). Jag kan ju klara av enklare ortopediska saker men det här blev snäppet för mycket! Ut med PFN,  vilket tog sin lilla tid och krånglade och operatören slet och drog i klädningen i kombination med att patienten blödde så vi slaskade ner en stor del av golvet...sen in med hanssonplatta och glidskuv och cerklage...jösses en sån tid det tog bara att räkna ner, köra två diskmaskiner och städa salen efteråt! Usch va tråkigt det är när man inte kan instrumentarierna...visserligen hade jag ju en erfaren kollega som fick komma in och guida oss rätt några gånger men det kändes inte bra iallafall.  Självförtroendet i botten! Som en avslutning på dagen fick vi en akut buk som visade sig vara en perforerad app så det var ju skönt att få avsluta med nåt jag kunde iallafall...

Trött i kroppen och knoppen, nu drar familjen i mig från alla håll...tänk om man fick den där lilla minuten för siug själv nån gång!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Hej Jenny kom igen!!! Rolig bild du har hittat!

2009-08-10 @ 17:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0