Frakturfredag eller TGIF!

Jahapp fredag igen och ytterligare en vecka i landstingets tjänst...bara typ...17 år kvar till guldklockan? (Man får en guldklocka/armband/halsband/annat i present när man jobbat i 25 år). Idag har vi roat oss med en trimalleolär fotledsfraktur, platta och skruvar blev det och så lite gips på det. Sedan rann klockan iväg och jag hann bara vara med och ta in nästa patient innan det var dags för avbyte och hemgång. Det är så nyttigt att få ha lite ortopedi emellanåt (inte minst att få lufta småfragmentlådan!) och gnugga de insomnade ortoped-hjärncellerna igen! Men mycket följer ju samma princip med borra-mäta-gänga-skruva, så man kan klara sig rätt långt på det tror jag.

Eftersom jag gillar att planera har jag givetvis spikat resten av fredagen enligt nedan:
1. Träna
2. Skjutsa sonen till kompis
3. Bada i poolen med dottern
4. Lite lätt matlagning
5. Softa framför tv:n, hämta sonen och käka karra


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju trevligt med ortopedi..men när ska man inte gänga? vilka skruvar är självgängande? Hur gör man en legscrew eller är det lagscrew?...Usch blir nog aldrig klok på det där..Dax att ta fram manualen../ Ha det bra i solen Annika

2009-08-08 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0