Ännu en måndag att lägga till handlingarna...

Idag har vi för en gångs skull haft LUGNT på akutsalen! Endast tre mindre ingrepp innan det var dags att gå hem. Kände mig lagom onyttig men å andra sidan hann jag pyssla lite med schemat också. Brukar ju vara svårt att hinna med det annars eftersom man alltid är på sal känns det som. Men det var synd eftersom vi var två opssk och jag hade tänkt passa på och lära mig nåt ortopediskt som jag inte behärskar riktigt än typ Hansson, Covision eller nåt annat som har med trasig höft och extensionsbord att göra. Men det går väl fler tåg... På tisdag jobbar jag min första kvällstur, 9.30-18.30. Knepig tid men som tur är behöver jag inte ta hänsyn till någon lämning/hämtning av barn då mannen i huset är ledig. La faktiskt ledig fredag också ifall man är helt slutkörd efter torsdagkvällens bravader.

I helgen har vi faktiskt hunnit med en del. Kollat tapeter och provkört bil...men inte bestämt oss än för någon av dem. Vad många fina tapeter det finns men vad det kan kosta. Hörde några som beställde tapeter för 800 kr/rullen! När man bara ska tapetsera EN fondvägg så tycker jag att man kan lägga en slant extra om man hittar något man verkligen trivs med, roligt att kunna sätta upp något annat än Rusta-tapeter nån gång också (pappa Lennart gråter blod om han läser/hör mitt resonemang...). Vi får väl se vad det blir men det lutar åt något med svart botten, eventuellt med mönster i silver/guld eller liknande, till gillestugan. På lördagkvällen var vi in en tur till Augustifesten i stan, gick runt på tivolit med barnen och de fick åka lite och testa sockervadd, men det var inte gott tyckte någon av dem. Köpte också lite hembakt bröd, brännvinskorv och Prima Donna ost - gudomligt god! Sen blev de små liven trötta och det blev jobbigt med allt folk som var ute och trängdes, så vi åkte faktiskt hem innan fyrverkerierna började kl 22. På söndagen fick min käre make ett ryck och röjde järnet nere i hallen mellan muttrande och diverse svordomar...jag nöjde mig med att städa toaletterna, baka äppelkaka och laga mat, sen tog min ork slut. Efter ett yogapass och en stund på spikmattan senare på kvällen så somnade jag ovaggad kan jag lova!

Förresten, nu är ju spektaklet friidrotts-vm över och mitt liv är slut...näää vars men det var kul så länge det varade! Får se fram emot dam-em i fotboll som började igår, Sverige spelar väl imorgon tisdag om jag inte har helt fel?

Får vi se "Kosse" in action eller vågar inte Dennerby satsa på nytt och fräscht blod i anfallet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0