Blogg...jag?!

Känner grupptrycket...måste fixa blogg! Och vem skulle vara intresserade av att läsa om mig/mitt liv då? Jaa vi får väl se...

Kan ju börja med att skriva om mina ögonstenar och försöka lägga in bilder på dem:  min son heter Eddie och fyller 8 år i höst. Han är en riktig liten datakille och brukar ofta ge sin mor några hintar om vilka knappar jag ska trycka på när datorn hängt sig eller när jag gett mig ut på för djupt vatten i datorernas värld. Men helst vill han spela, spela, spela... vilket naturligtvis måste begränsas tidsmässigt. Har hört så många varianter och föräldrar som låter sina 7-8-åringar sitta framför datorn flera timmar om dagen, förmodligen för att de inte orkar ta konflikten med barnet. Här hemma har vi en gräns på mellan 30 min-1 timme speltid per dag. Är jag en tjatmorsa/sadist för att jag tycker att skolan ska skötas i första hand och att ungarna ska vara ute och leka när det är fint väder? Knappast, jag inbillar mig att det betalar sig i längden. Sonen har också talang för Legobygge och är en riktig hejare på konster i studsmattan. Nu när våren är på gång tillbringas många timmar per dag hoppandes upp och ner, voltandes och lekandes med kompisar i studsmattan. Hur orkar de?! Jag är slutkörd efter 10 minuter...

Dottern heter My och fyller 4 år i höst. Har ni sett filmen Lotta på Bråkmakargatan? Där har ni (nästan) en kopia av min dotter. Hon som älskar att stå i centrum, sjunga, dansa, prata och berätta. Hon tar för sig och talar om hur saker och ting ska vara. Ibland får jag nästan dåligt samvete gentemot sonen därför att dottern tar plats och tar upp mammas tid medan sonen får klara saker själv och hjälpa till. Ett vanligt dilemma för flerbarnsföräldrar..?

Jobbet...ja vad ska jag säga om det? Jag jobbar som opsyrra, ett fantastiskt roligt jobb som jag haft i ca ett år nu. Har inte ångrat en sekund att jag läste vidare! Tekniskt, mångsidigt, ömsom stressigt ömsom lugnt, flexibelt, spännande, intressant, både fysiskt och psykiskt krävande (i alla fall när man är ny!). Listan kan göras lång! Dagarna kan se väldigt olika ut beroende på vad man gjort och var man varit placerad under dagen. Ni kommer nog att få höra en och annan anekdot från jobbet också vartefter. Igår hade vi utbildningsdag, bl a föreläsning om nödthoracotomi, väldigt intressant även om det inte är ofta man som opsyrra får vara med om detta. Vi var även ner på akutens traumarum och kollade galler och annat som behövs när man väl står där med en dålig patient.

Hur som haver, ledig i helgen, lovely! Dock är inte maken ledig utan jobbar 8-19 båda dagarna så det blir barnen och jag. Kanske att man kan få ner en och annan glass?




Kommentarer
Postat av: Tessan

Tycker det är bra att du föll för grupptrycket där ;) haha. Får hjälpa dig med blogg design och liknande, det är riktigt skoj.



http://designadinblogg.se



kolla den sidan, där kan man få massor med tips osv..

2009-04-18 @ 11:21:37
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/
Postat av: Millan!

Hihi.....Kul att du hamnade här med. ;o)

Tack för idag. Mycket trevligt att du kom. =) Får ses snart igen.



Kramiz......

2009-04-18 @ 17:50:00
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/
Postat av: Millan!

Titta! Nu har ju du med lyckats pimpa din sida....hihi Snyggt! =)



Kramiz.....

2009-04-18 @ 18:38:05
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja men jag kan inte lägga in nån profilbild! Vad gör jag för fel??? =/

2009-04-18 @ 18:52:00
Postat av: Millan!

Du går in på fliken mitt konto och sedan längre ner på den sidan står det profilbild. Där får du välja vilken du vill ha och längs ner på sidan så sparar du sidan. =) Det fixar du. ;o)



Kramiz.....



P.s Snygg bakgrund du hittade. =)

2009-04-18 @ 21:30:19
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tjenare tjejen!

Snygg sida! Härligt att du lagt in lite gammal hederlig hårdrock på sidan också. Hoppas vi ses snart igen! många kramar!

2009-04-19 @ 18:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0