Helgträning och semla

Mummmmm...årets första semla ligger härmed i magen! Kunde inte motstå "röda lappen" på Ica Maxi idag, 2 för 15 spänn (kort datum, men vad gör det om man ändå ska äta dem direkt?). Sonen och maken gillar ju semlor skarpt, dottern lite sådär, men det blev en mysig (och god) fikastund a 500 kalorier...hehehe =). Kanske därför det gick så bra på gymmet en dryg timme senare?! Körde promenad dit som lite uppvärmning och fortsatte med stegrande intensitet i 10 min på cykeln, schweinjobbigt och blodsmak i munnen - I LIKE!!! Sen lite roddmaskin för att värma upp överkroppen och så var man varm kan jag lova! Efter det lite specialträning för framsida lår och speciellt vänster ben, som jag gett mig sjutton på att få ordning på. Är ju olika stark i benen och det stör något enormt, eftersom det är i vä knä jag har ett opererat korsband som inte är riktigt bra. Pratade med en sjukgymnast som var på besök på op i veckan, och hon tipsade mig om några övningar som jag ska ta till mig och göra några ggr i veckan, så ska vi se om jag kan råda bot på det hela. Nåväl, efter den något tråkiga träningen var det dags för en favvo: marklyft! Den enda övningen som jag känner mig hyfsat stark i. Och bättre ska det bli. Kändes helt okej att göra ett nytt litet personbästa med 70 kg på stången x 6 repetitioner i 3 set. Sen några set på 60 kg också. Återigen - det kanske inte låter så mycket för er, men för mig är det en seger! Dessutom försöker jag att alltid alltid alltid tänka på tekniken så man inte skadar sig i onödan. Därefter breda latsdrag, enarms hantelrodd och latsdrag med rep. Sen blev det faktiskt inte mera, klockan rann iväg och jag skulle ju liksom hinna gå hem, laga mat och äta med familjen och skicka iväg mannen till jobbet också. Men jag kan lova er att det kommer att kännas fiiiint i ryggen imorron ändå. Imorgon blir det hemmaträning, barnen har kalas respektive prova-på tennis och mannen jobbar ytterligare en natt, så jag roddar hela baletten från hemmet tänkte jag. Uppdrag nummer ett imorgon blir dock att jaga dammsugarpåsar som i sin tur ska jaga dammråttor, äggskal, knäckesmulor och annat oidentifierbart under köksbordet...

Nu: hundpromenad. Sen: dusch, tjejkväll med dottern framför Gladiatorerna med inklusive pedikyr kanske..?


Den här killen kan sina marklyft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0