Gott nytt!

Även om jag vet att nyår passerat för typ ett par dagar sedan...
På nåt sätt lyckas dagarna rinna iväg utan att man egentligen gjort så väldans mycket? Eller också är det tvärtom, man gör mycket i det dolda, som hushållsgöra och sysselsätta jullediga barn. Anyway, det nya året firades in hos vänner som fixat brakmiddag delux hemma hos sig. Inte något behövde jag göra, bara sätta mig till bords! En ovanlig situation för mig kan jag lova. Vi hade en i övrigt lugn kväll med prat och skratt och en grand finale med raketer på tolvslaget och så bubbel i glasen - bara en svälj för mig som skulle köra hem förstås. Fick ett glas äkta Bollinger när vi kommit hem istället. Smakade mums! Kostade dessutom på oss hummer till en senlunch också, så nu blir det billig matbudget resten av månaden, hehehe =). Allt som allt en väldigt lugn nyår men inte gjorde det mig något! Då var man ju piggare på årets första dag dessutom. Det enda som var lite halvjobbigt var att telefonj_veln ringde 07.00 (då hade vi väl sovit 4 timmar eller nåt) och naturligtvis var det makens jobb som bönade och bad att han skulle komma in och jobba pga sjukdom...hmmm. Inte så kul när vi hade planerat en heldag ledigt ihop och bara ta det lugnt ihop med barnen. Nu blev det jag som fick försöka sysselsätta de små liven med bakning, lite kompislek och pussel istället. Gick väl helt okej i början, men tror de blev lite rastlösa mot slutet av dagen - och jag med i ärlighetens namn. Jag och lilla hann iallafall med några åkturer i backen då det äntligen kom en drös snö (som tyvärr är bortsmält nu):

Äntligen vitt på backen!

Linslusen gör snöänglar

Målmedvetet!

Idag vila från träningen - imorgon blir det gymmet. Har laddat upp med en massa härliga scones i magen så det borde vara fart på mig på träningscykeln! Maken jobbar natt så jag får väl förlägga träningen till eftermiddagen så han hinner sova sina timmar. Ett eventuellt besök till skridskobanan ska hinnas med också hade vi tänkt. Tar dagen som den kommer och njuter av ledigheten... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0