Dagen efter..!

Och nej, jag var inte ute på en blöt krogrunda igår om någon nu trodde det. Utan dagen efter en hel del tung ryggträning! Bl a marklyft med 60 kg på stången. Det kanske inte låter så mkt för er, men det är precis lagom tungt för att jag ska svettas och ta i en hel del! Körde ett uppvärmningsset och sen 8x3 set. Köttade på riktigt ordentligt med latsdrag, roddövningar och så avslutade jag med några bicepsövningar. Höjde med flit vikterna och sänkte från 10 reps till 8 i varje set. Jobbigt satan! Körde dessutom stegrande intervall i 10 min på träningscykeln efter uppvärmningen. Krampen i rövmusklerna lät inte vänta på sig...inte kräkvarning, men näst intill - precis som det ska vara när man känner för ett tungt grisigt pass. Avslutade med en prommis hem - kändes nästan som en belöning efter det tunga gympasset. Sen hann vi även en tur med barnen till skridskobanan, hela familjens nya favoritställe? Måste skaffa mig en hjälm bara, kan ju inte vara ett dåligt föredöme när till och med barnafadern åker med hjälm. Efter denna dag av träning var jag konstant hungrig hela eftermiddagen och kvällen, trots intag av frukt, prottedricka och god middag. Tyvärr slank det ner lite ostbågar på kvällskvisten, man är väl bara människa, hahaha =). Vaknade imorse med en grym träningsvärk och kunde bara inte ligga kvar i sängen när klockan slagit 8.00. Nu har havregrynsgröten, mackan och kaffet landat i magen och jag ska ta en morgonprommis med min vithårige darling som ligger och väntar på mig. Sedan är det städ- och röjdag som gäller, allt papper och skit från jul ska ut, får se om jag mäktar med ljusstakarna och julgranen också, annars åker de ut i helgen istället. Träning idag? Jaa ni, vi får se hur mycket jag kan röra på mig framåt kvällen, kanske ett benpass Killer buns and thighs med Jillian kan funka?

Schysst tavla! Vill ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0