Lördag med sovmorgon!

Ojojoj vicken sovmorgon! 10.15 slog vi (jag) upp ögonen imorse. Barnen var förstås redan uppe och framför tv:n och jag kände mig skapligt sen i starten kan jag lova. Och vips, så blev klockan 12 - och inte har jag hunnit göra någon nytta alls sånär som på en liten röjning av köket. Operation gardinbyte är nästan avslutat, iallafall övervåningen har fått en makeover och julgardinerna är utbytta mot lite annat tjafs. Inte en dag för tidigt. Tyckte att jag inte hann så mycket igår heller trots att mannen var iväg med barnen på Finspångs badhus några timmar. Men hann med gardiner, röja kök och träna ett dubbelpass iallafall. Först en rejäl genomkörare med Jillian på hemmaplan och därefter en rask prommis upp till Åby för en omgång vattengympa (!) som jag lovat min arbetskamrat att komma och testa. Kan ju lugnt säga att jag drog ner medelåldern rejält iallafall ;-). Blir det nån träning idag så kommer den nog att ske på hemmaplan, hinner inte annat idag och har dessutom lovat kidsen att gå på bio med dem ikväll och se Mästerkatten medan pappan är ute och roar sig med gubbklubben.

Vet ni vad jag ska göra nu? Röja tvättstugan - hurraaaaaa! Vilket lördagsnöje...

Den här är ju bara bäst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0