This too shall pass


Fint va?
Ibland är det svårt att handskas med en 6-åring som har en helt egen vilja. Idag kom vi ihop oss inne på Centralbadet av alla ställen. Försökte med alla möjliga infallsvinklar men icke. Lilla damen gjorde "våldsamt motstånd". Men jag lyckades tillslut med lite omvänd psykologi (tror jag). Men det tar på krafterna! Hade tänkt att jag skulle ha lite ork kvar när jag kom hem för att fortsätta göra nytta här hemma. Men nu känner jag mig som en urvriden disktrasa som någon slängt i vasken. Tog en prottedrink och en korv på macken som motmedel, hoppas att det hjälper. Annars får det bli komaliknande tillstånd i horisontalläge i soffan ikväll. Jag har ju som tur är avklarat dagens träning med bravur: 5 km löpning och ett axel/bröstpass på gymmet. Får duga för idag, imorgon kör jag Killer buns and thighs level 2, och hoppas att jag överlever.

Har några måsten som hänger över mig i helgen, får se om jag mäktar med dem. Prio ett är som vanligt röran i tvättstugan. DET ÄR SÅ JOBBIGT ATT VARA DEN SOM SKA RÖJA UPP OCH STÄDA NÄR JAG INTE FÅR NÅN HJÄLP FRÅN NÅGOT HÅLL. Har försökt och försökt att få ungar och man att inte slänga skitiga kläder överallt och framförallt slänga i en TVÄTTKORG men det falerar ALLTID! Hur svårt kan det vara?!? Just nu ligger allt i en jävla röra i tvättstugan. Det hjälper ju inte att tvätta och tvätta och tvätta när ingen tar reda på tvätten efteråt! Att delegera funkar inte heller, har testat det med och det slutar med att jag får göra allt själv tillslut ändå. Prio två denna helg är att slänga allt förbannat skräp som står överallt eftersom vissa i hushållet inte kan förmå sig att slänga saker - "de kan ju vara bra att ha". Jaha. Så istället ska de samlas på hög och ingen vet nåt om vad som finns när man väl behöver det?!? Så jag tänker ta vissa initiativ här hemma i helgen, när katten är borta dansar råttorna på bordet. Prio tre denna helg är fönsterputsning, dock tror jag inte att jag kommer så långt utan får skjuta på det till nästa helg när mor & far är här och kan sysselsätta barnen.

Just ja, ska ju jobba söndag natt dessutom. Jeeez, hur ska man orka? Bara att bryta ihop och gå vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0