Trilskande axel

Man blir lite handikappad då ena axeln helt plötsligt har bestämt sig för att inte riktigt hänga med. Nu tror jag bara att det rör sig om en sträckning/överansträngning, men det är ju förbannat vad mycket man involverar axeln i egentligen! Fick modifiera träningen en hel del i dag och då blir det ju liksom inte riktigt detsamma eftersom många övningar utgår från planka/armhävningsposition. Imorgon tar jag därför en löprunda i Vrinneviskogen och matchar benen istället. Torsdag blir vilodag eftersom jag måste åka med ungarna på karate då. Fredag blir det ingen träning förrän möjligen på kvällen, då det står först jobb och sedan simskola på programmet. Jag misströstar dock icke, eftersom helgen är helledig för min del, däremot inte för maken som jobbar. Gott om tid för träning för min del alltså! För att återgå till axeln så tror jag, efter att ha läst mig till en hel del och utan att ha ställt en amatördiagnos på mig själv, att jag ska satsa på vila, kanske antiinflammatoriska och att försöka stärka rotatorcuffen, vilken verkar vara för vek för många och definitivt underskattad eftersom den stabiliserar hela axelleden. Här verkar vara två bra övningar iallafall. Frågan är bara om man ska använda dem som uppvärmningsövningar innan man ger sig på några andra övningar, eller om de "räknas" som en övning när man redan är uppvärmd? Hajjar ni? ;-)

 
Komplex, den där axelleden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0