Ingen benträning blev...benträning!

Jag skulle låta benen vila ju. Stela, hemska och ovilliga har de varit hela helgen + känningar i knäna. Min kondis springer gärna en mil men inte mina knän - surt! Vilade därför hela långa dagen igår, trots åskmolnshumöret. Var och kollade på en liten Valborgsbrasa + fyrverkerier i Folkparken med ungarna igår kväll istället. Har jobbat halva dan idag vilket inte bjöd på några större överraskningar, men det kan faktiskt vara trevligt det också. Känner att jag har haft min beskärda del av trauma för ett tag framöver. Ikväll däremot tog jag tag i träningen. Körde igång den stiffa kroppen med 30 min coreträning och därefter 17 min med Caroline Nilsson och så en liten hundpromenad som nervarvning. Känner mig nöjd med detta trots att det blev lite mer benträning än vad jag hade tänkt från början. Men det känns skönt med att få igång genomblödningen i ffa låren, kanske att de hämtar sig snabbare då? Denna vecka är packad med aktiviteter och jobb och så åker jag till Göteborg på onsdag på "Frakturdagarna" med två kollegor. Ska bli så skoj och intressant! Försöker klämma in ett löppass innan onsdag om det är möjligt, kanske redan imorrn om benen känns okej, men då blir det nog bara kortdistans, typ 5 km.

Imorgon är det måndag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0