Sommarförkylning?

Ja, det låter inte bättre. Men det är nog något sådant jag dragit på mig. Har haft känning i halsen i flera dagar men igår så bestämde det sig väl för att börja bryta ut. Så imorse vaknade jag med lätt feber (känns det åtminstone som), snorig, ont i huvudet, allmänt risig och en hals som sandpapper. Vilken tajming, lagom tills att semestern startade på allvar. Förhoppningsvis är det snabbt övergående. Det värsta är att jag nog måste vila från träningen, jag som är inne i ett sånt flow för tillfället. Men nu har jag tränat på rejält tre dagar i rad så ett par vilodagar kanske inte skadar i vilket fall som helst? Man kan ju tro att jag skapat ett beroende ;-). Träningsupplägget i helgen såg ut såhär: lördag ca 8 km löpning/gång, söndag 35 min core Jillian + lite styrka med fokus på bröst/axlar, måndag 40 min på fitnessbollen med Blossom + styrka rygg, lite baksida lår och biceps. Klart godkänt! Har dessutom hittat en gammal lånad träningsdvd bland gömmorna som innehåller en hel del bra gamla magövningar, så den får jag väl ta till om jag börjar klättra på väggarna de här vilodagarna.

Igår passade jag på att baka då det var lite tveksamt väder på förmiddagen, blev två bautalängder med mandelmassefyllning varav jag gav en till grannen och så grahamsscones - mums!

Inte snygga - men goooda!

Idag råkar det vara makens födelsedag och han har önskat sig en lugn hemmakväll med köpemat (som han själv skulle fixa) så mina planer innebär en cykeltur upp till Åby med ungarna där vi inhandlar blomma och choklad till pappsen, och kanske en glass till de små så att de orkar cykla hela vägen hem igen. Tar det på eftermiddagen och vilar mig iform tills dess tror jag. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0