Fredag och på bra humör...

Vinden har vänt...jag känner mig på bättre humör nu. Trots dåligt väder, målning, El Grande städning i hela huset, matlagning osv. Grejen med att hålla mig på bra humör heter alltså meningsfullhet - det måste finnas något att göra helst hela tiden, annars blir jag sur och tvär och vill ingenting. Förkylningen gjorde ju dessutom att jag kände mig trälig och eländig, men det går åt rätt håll även där. Igår kunde jag bara inte hålla mig i stillhet längre vad gäller träningen, utan dammade av Zumba cardio (lågintensiv visserligen men hellre det än inget) och körde den + några magövningar från den nygamla dvd:n. Känns bra att det faktiskt tagit rejält på framförallt mage och korsrygg, har lite go träningsvärk där. Nu sitter jag här laddad och klar inför dagens pass som blir 30 day shred som en liten uppvärmning och sedan lite styrka för axlarna. Maken åker till jobbet om någon halvtimme vilket innebär en lugn hemmakväll med barnen. Vårt nästa gemensamma projekt blir att plocka blåbär till paj som ska avnjutas imorgon kväll tillsammans med vaniljsås....mmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0