Extrajobb

Jahapp, då var extrajobbet avklarat och det var faktiskt riktigt kul. Vi hade två salar (skulle op 8 pat totalt) och tre oplag, varav jag ingick i "serviceteamet", dvs det lag som var utanför salarna och servade med grejor, dukning, röjning och lite allmän samordning. Visst jobbade vi intensivt men det är ju kul när allt bara flyter på. Lättförtjänta pengar med andra ord! Nu känner jag dock att det ska bli skönt med en ledig dag imorrn innan en ny vecka tar vid. Jobbar ju rätt intensivt följande vecka med, måndag tom torsdag, ledig fredag och så julaftonsnatten då. Men även det är ju självvalt! Lite pengar ska man väl lyckas skrapa ihop iaf.

Var faktiskt duktig och tränade igår eftermiddag trots att jag inte hade nån större lust. Men då tänkte jag att "jag kan väl träna fast inte lika intensivt som jag brukar?", dvs ingen flåsträning. Det blev en helt okej pass armar och core istället. Och det gjorde nog nytta, det med. Idag ska jag fundera över om jag ska träna överhuvudtaget, det kanske blir att loppa sig i soffan och lägga krutet på imorgon istället? Hade tänkt ta en löptur då och kanske lite rygg på gymmet.

Nu: mat! Lax står på menyn ikväll...egna klyftisar till och aioli. Grönfoder också förstås!


Trevlig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0