Där är ni ju!

Ojsan så länge sen jag bloggade nu. En viss bloggtorka har visst infunnit sig i lägret...kanske det har med julstressen också att göra? Ändock tycker jag att jag på det stora hela inte alls har stressat så mycket inför denna julen. Kanske det beror på att jag inte behöver laga mat, handla klappar, styra och ställa som de tidigare jularna i detta hus. Inte för att det ska bli "kul" att jobba imorrn, men det stör mig inte alls i nuläget faktiskt. Ikväll har vi haft lite släktbesök och de fick risgrynsgröt, skinkmacka och pepparkaksmuffins och en massa annat smått och gott plus att barnen fick öppna några julklappar - vilken lycka! Vi sparade förstås en del till imorgon också då den riktiga paketöppningen ska avklaras. Blir ett julbord light med bara det vi absolut inte kunde tänka oss att vara utan som skinka, sill, Janssons och lax plus köttbullar och prinskorv till barnen. Vi käkar tidigt och ser på Kalle Anka innan det är dags för mig att åka till jobbet vid 16.30-tiden. Maken jobbar hela dagen och så juldagen också, så honom ser jag först framåt kvällen på juldagen. Men det får väl gå det med.

Kosten går väl sådär så här års, det slinker ner både pepparkakor och choklad och skumtomtar. Men det måste väl få vara såhär några dar, jag vet ju att jag kommer att tröttna och då tar vi nya tag med nyttigheter i mängder. Träningen sköter jag helt okej med mina 4 dagar/vecka. Har dock kört några pass med lite lägre intensitet då både kroppen och knoppen känts sliten och omotiverad. Men jag har varvat med några kanonpass på gymmet också, så allt har inte varit pest och pina. Känner mig hyfsat stark i basövningar som marklyft, knäböj och frivändningar och lite mindre stark i bänkpress...får jobba på det det kommande året! Axeln känns bättre nu också även om jag verkligen får tänka mig för och inte belasta på fel sätt och inte heller köra så många övningar ovanför huvudhöjd. Och även om det är julafton imorrn så kommer jag att köra ett pass - men hemma i vardagsrummet. Blir ett intervallpass Extreme shed and shred med Jillian så man kan unna sig lite gott utan dåligt samvete.

Jag vill önska er alla en riktigt God Jul & Gott nytt år!
Vet du inte vad du ska köpa till svärmor? Ett klapptips i sista minuten från mig:
http://www.lakareutangranser.se/plastraom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0