Efter måndag kommer tisdag...

Skönt att måndagen är gjord, som vanligt. Det enda som var positivt med gårdagen var att jag har lyckats byta till mig semesterveckorna 29 och 30, mot att jag går in och jobbar veckorna 26 och 27. Alltså blir min semester lite splittad = är ledig vecka 25, 28, 29 och 30. Men det blir bättre så både för familjens och min egen skull.

Sitter här en liten stund och uppdaterar mig innan det är dax för en skogsprommis med vovven. Skulle egentligen springa asfalt idag men har kommit på att jag hellre vill lufsa i skogen och kolla in hur mycket snö det finns kvar på potentiella löpsträckor ;-). Vovven behöver komma ut lite i friska luften också. Får väl kombinera med något intensivt dvd-pass när vi kommer hem igen. Igår kväll körde jag 30 min Six week six pack, level 1 men med ökad vikt denna gång och försökte gå djupare i varje rörelse, lägga till några extra upphopp och även göra riktiga push-ups med knäindragningar (även kallade "Spiderplanks"). Nu ökar vi intensiteten och lägger till ett till löppass/vecka. Målet i sommar är att springa milen på 50 minuter. Jag testar också små förändringar i kosten och se hur mycket det gör...spännande!

Senare idag blir det lite matshopping och ladda inför nattpass.

Ut i solen med er! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0