Sjuk satana perkele!

Jaha då vart man sjuk ändå. Trodde jag skulle klara mig undan flunsan men nu har den slagit till med full kraft: ont i samtliga leder i kroppen, skallebank, frossa och halsont. Blev hemskickad från jobbet idag då jag var nära på att svimma inne på opsalen. Tänkte först stanna tiden ut eftersom jag jobbade kväll och det var personalbrist, men insåg sedan att det inte skulle funka. Har nu legat däckad i soffa/säng hela eftermiddagen och försökt kurera mig, ingen matlust har man haft heller men jag tvingade i mig lite flingor och mjölk nyss så man åtminstone har nåt i magen. Maken mår ungefär likadant han, men härdade ut hela sin arbetsdag. Blir dock sjukskrivning för honom med imorgon. Får bara hoppas på att vi mår bättre på nyårsafton! Vill ju inte missa den goda maten och trevliga sällskapet...

Barnen har skött sig fantastiskt bra, den varmhjärtade sonen bäddade ner sin sjuka mor i soffan och erbjöd mig både dricka och extra filt, och den lilla prinsessan har lekt snällt fär sig själv med sina saker hela eftermiddagen.
Så visst kan de om de vill!

Bäst att jag vätskar upp mig lite nu, på återseende!


Kommentarer
Postat av: Mor

Då var det dags för föräldrarna. Tur att barnen har piggnat till och är så goa och snälla. Mysan har ju ett bra knep som vilar sig frisk. Du vet nog bättre vad man ska kurera sig med, men skivad ingefära och pressad citron i varmt vatten fick jag tips på av Eila. Förstår att ni vill bli pigga till nyår, håller tummarna för er alla.

2010-12-29 @ 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0