Mina syskon

Hmm. Vet inte om storebror uppskattar att bli uthängd på en blogg som han inte ens vet om att den existerar. Äsch. Nämner ju inga namn så whats the big deal? Då jag är en riktigt sladdis till lillasyster så innebar detta att jag inte umgicks med min storebror så mycket under "barnåren". Det har vi dock tagit igen till viss del på äldre dar, även om det blir lite svårt att bara titta över på en fika då han bor i Malmö och jag i Norrköping. Min storebror har för mig alltid varit en sorts förbild, en "stålmannen", även om han också retat mig till den milda grad så jag nästan gått upp i limningen. Minns med hatkärlek "killemyra", som jag överfört till mina egna avkommor =). Minns också hur härligt, härligt, men farligt, farligt, det var att gå ner på storebrors rum och lira gamla hårdrocksdängor på hans stereo. Eller kanske låna grejer - allt ifrån filmer till kläder - som kanske inte var heeelt tillåtet alla gånger... Minns också hur cool man var när man fick följa med storebror någonstans - eller bli skjutsad i nån häftig bil - ingen var mer stolt än jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0