Skrik och panik - 2 kulor fattigare!

Men va f_n undrar ni nu...vad har hänt sen sist?!

Ja det gäller ju min lille bebis Helge, 8-årig jack russell. För att göra en lång historia kort så är han och har alltid varit "vaktig" och beskyddar familjen och det egna reviret. Kanske det eskalerade och blev värre når han blev biten för 4 år sedan. Vi har pratat om kastrering länge, men dragit oss för det då vi sett skräckexempel som blivit mer eller mindre zombies och helt förlorat en massa personlighet när de blivit av med kulorna. Men i tisdags hade sonen med en kompis hem efter skolan som Helge gjorde ett utfall emot, hoppade upp och rev honom på magen. Vi trodde först att han bitit honom men så var inte fallet. Allt gick så snabbt att jag inte hann med att gå emellan och mota bort honom. Gissa om jag kände mig som skit efteråt! För mig fanns då inget annat alternativ än avlivning. Efter diskussion med både make och veterinär beslöt vi oss dock för kastrering och ge det en chans. Jag är fortfarande tveksam men för makens och barnens skull måste jag ge vovven den här chansen.

Så redan idag fick vi tid hos veterinären. Fick sms efter jobbet att allt hade gått bra och att han var med husse till jobbet och låg och sov just nu. Får se om det är en lagom glad hund som kommer hem senare ikväll med tratt runt huvudet, stackars liten...

Jobbet då? Jodå denna vecka har varit rätt så intensiv, mycket att göra. Jag har varit på ortopedens akutsal 3 dagar (nyttigt!), har haft både Lång pfn, Königseeplatta på radius, knäledsexartikulation, rush-pin på fotledsfraktur, fotledsfraktur med platta, skruv och cerklage, Hansson twinhook och så skulle det ha blivit en T2:a på femur men den patienten mådde inte så bra så det blev uppskjutet (synd, det instrumentariet skulle jag behöva gå igenom, det är liksom det som saknas innan det känns okej att börja joura!). Idag var jag på kirurgens akutsal och trodde vi skulle inleda dagen med barnafödande (snitt) men så var inte fallet, istället blev det en äcklig dränering av abscess, en skopi i narkos och så slängde de in en högersidig hemikolektomi på eftermiddagen...puh! Imorgon väntar jobb halvdag och avdelningsmöte, så man kanske kan få lite lugn och ro imorgon förmiddag iallafall?? Ekorrhjulet snurrar fortare och fortare och det är knappt man hänger med...



Min lilla snuskhund...börjar bli gammal och gråhårig! =)

Kommentarer
Postat av: mamsen

Kram på dej och hela familjen och ni ska se att det blir bra med Helge.

2009-09-04 @ 10:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0