Bästa motmedlet mot pisseblöta och tristess

Vad gör man när vädret inte visar sig från sin bästa sida? Jaa nåt måste jag ju hitta på annars slutar det med att jag bara sitter inne och äter. Igår bakade jag en chokladkladdkaka (innehöll 150 g marabou och så torkade tranbär), tur var väl att vi tog med den till gammelmormor, så hon lovade att bjuda bort alternativt frysa in det som blev över, den var ju rätt mastig måste jag erkänna. Sen så hade maken köpt chips och dipp och så en massa grönsaksstavar till det framför Polisskolan - mmmmm....och inte tränade jag nåt igår heller, skäms på mig! Men det pissade verkligen ner igår så nån skogstur med vovve blev det definitivt inte. Och idag ser det väl ungefär likadant ut, grått, grått, grått så långt ögat når. Näe, Jackie Warner får nog finna sig i att bli min träningskamrat idag, har inte lust att gå ut i skogen idag heller. Dagens tidsfördriv bestod av en tretimmars-shopping på maxihuset och så tog jag en sväng till House och Rusta också. Införskaffade lite billigt tjafs som kan vara bra att ha i jul, ni vet såna här tråkiga grejer som servetter för en tia, billiga gardiner, rengöringsmedel osv. Dessutom inhandlades julkläder till barnen så man slipper stressa och köpa det i sista minuten det här året också. Var på vippen att handla julklappar också men där gick ändå min gräns - det är ju inte ens första advent än!
Eftersom jag varit så duktig och budget-shoppat var jag ju tvungen att belöna mig med en tur in på Rum Interiör också. Och tadaaaaa...visst var jag duktig som hittade Vår Nya Soffa:



"Endast" 12000 :-(

Får väl se vad maken säger...men den skulle göra sig förjävla bra i vardagsrummet! Hela familjen får plats...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0