Första advent

Trots att det känns alldeles för tidigt, har jag fått arslet ur vagnen och faktiskt satt upp en hel del massa krafs inför den stundande julen här hemma. Man har ju nog att göra ändå inför det som komma skall. Inte kan jag påstå att adventsstämningen infinner sig heller med ett sådant väder som vi har; +11 grader, snålblåst och regnar från sidan! Jaja, ingen tvingar en ju att gå ut heller, även om jag kanske skulle behöva det...får bli en prommis med vovven senare istället. Barnen har faktiskt varit rätt hjälpsamma idag bland städning och stök och kompislek. Båda har röjt golven på sina rum så jag åtminstone kunde svepa över med dammsugaren, sen att det blir som det blir med alla deras saker...det är smällar man får ta. T ex hittade jag smutsiga kläder som sonen av någon anledning slängt in i garderoben istället för att ta ner till tvätt. Suck. Man kan ju hoppas på att han lär sig nån gång...typ när han flyttat hemifrån! Men nu lägger vi ner städ-, tvätt-, adventsljus- och gardinprojektet för idag. Åt en tidig middag för en stund sen för att kunna ägna mig åt lite benträning innan det blir allt för sent och kroppen alldeles för seg. Maken jobbar till 18 precis som igår så han kommer väl hemåt vid 18.30-tiden. Nästa helg ska jag jobba hela söndagen så det får väl bli lite lussebak på lördagen eller så.


Lite grov träningsplanering inför nästa vecka är att träningsdagar får bli ev måndag, löpträning tisdag morgon (ska till tdl med sonen kl 11 och så klippa mig 13), ev torsdag och så gymträning fredag förmiddag och lördag. Hur jag sedan lägger träningspassen blir allt efter vad jag tränat föregående pass (kör ex aldrig två benpass efter varandra), lite fortsatt rehab/lättare träning för axlar och bröst, samt tung rygg- och magträning. Räknar också med att få en ny Jillian-dvd inom kort som jag såklart ska sätta betyg på.

Njut av söndagkvällen, snart är måndagen här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0