Frakturerad dotter

Jaha så hamnade vi på akuten ändå igår kväll. För att göra en lång historia kort så hade dottern ont och var mer ledsen än normalt, vilket fick mig att fatta misstankar. Så vi åkte upp till akuten där det var fullsatt - det var ju måndag. Kom ändå in hyfsat och fick gå till röntgen, vilken visade en spricka i skulderbladet. Inget man gör något åt men jag har satt på den tappra en armslynga så hon slipper gå och spänna axeln och armen i onödan. Dessutom hade dagisfröken ringt hem till maken och bett om ursäkt idag, inte mer än rätt tycker jag efter en sån onödig kommentar. Nu lägger vi det bakom oss.

Själv har jag "roat" mig med specialprotes som inte blev den specialaren som var tänkt, utan ett LPS-knä istället - för den som är intresserad av sånt kan ni ju googla ;-). Efter den svettiga historian var det ytterligare en knäprotes med bentransplantat som också gick bra. Men ni kan ju tro att jag var slut som artist efter den här dagen. Hade dock back-up av en kollega som lovade att hoppa in om jag skulle krokna, men det gjorde jag inte. Ser emellertid framemot att detta är en kort vecka, är ledig torsdag och så klämdagen fredag, wunderbar. Jobbar lördag natt men det känns ok, maken jobbar också hela helgen.

Nu ska jag ta och klämma in lite försiktig träning. Är fortfarande stel i kroppen och lite öm i foten, men lugn träning ska jag nog klara av.

Kramar på er alla från en trött gammal käring ;-)

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Spricka i skulderbladet låter INTE skönt. Är hon sjukskriven från dagis nu? Bra gjort av fröken att inse sin tabbe och ringa för att be om ursäkt.... Krama om Mysan från oss...

2011-06-02 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0