Frakturdagarna med mycket mera

Mina kära få läsare. Nu har jag haft datoruppehåll några dagar. Mycket bra och mycket nödvändigt! Har ju varit på Säröhus i dagarna tre och förkovrat mig i frakturkirurgins underbara värld. Mycket gott och blandat, föreläsningar på både utrikiska och svenska så man fick gnugga hjärncellerna lite. Men framförallt - herrejösses så mycket mat och fika och frukt och godis på ett och samma ställe. Förstår inte hur folk kan stoppa i sig så mycket! Jag menar, när man käkat värsta hotellfrukosten, inte är man hungrig (eller ens sugen) två timmar senare?!? Nåja, jag ska inte klaga, det var ju faktiskt valfritt hur mycket och framförallt vad man stoppade i sig. Ska jag berätta vad vi åt? Och då inkluderar jag inte fika, frukt och godis...JAAAAA säger ni naturligtvis nu! =) Håll tillgodo:
Lunch onsdag: Varmrökt lax, potatis och nån jäkla god sås med dill bl a. Naturligtvis både varma och kalla grönsaker till.
Middag onsdag: Jordärtskockssoppa, oxfilé provencale och potatisgratäng samt nån glassbomb (?) med hallonsås. Givetvis vin till maten och öl till dem som föredrog det.
Lunch torsdag: Kyckling, ris, tomat- och baconsås och grönsaker.
Middag torsdag: Sill/laxtallrik (helt fantastisk sill!) samt skaldjursfrossa (jag säger bara havskräftor!) "på sjön"! Vi fick alltså åka turbåt och käka skaldjur. Hemsk dragspelsmusik ingick men det fick man väl bortse från...ett jäkla drag var det iallafall.
Lunch fredag: Oxbringa och potatis med pepparrotssås samt grönsaker.

Ungefär någonstans efter torsdag lunch tyckte min mage att den fått nog. Och ändå hade jag inte alls stoppat i mig speciellt mycket "extra". Förmodligen var det stillasittandet i kombination med täta måltider som gjorde att det körde ihop sig. Synd på så mycket gott fika jag kunde ha smakat på...men å andra sidan kanske det var riktigt bra att kroppen sa ifrån innan jag spårade ur.

Pga ett väldigt tajt program så hann vi bara ner i spaavdelningen i nån timme på torsdag eftermiddag innan det var dags att ta en prommis till turbåten. Men jag kan varmt rekommendera det! Det finns inga behandlingar utan man sköter allt själv, från skrubb, ansiktsmasker, krämer, ångbastu och kurbad. Allt finns framme så det bara är att ta för sig. Självklart finns det frukt och dryck och en bar där också.

Nu är jag tillbaka i vardagen igen. Har varit ganska effektiv idag tycker jag. Tvättat, tvättat, tvättat och hängt ut tvätt. Röjt ur garderob och byrå i sovrummet och skickat gamla hemska kläder som jag inte använder längre. Sorterat, vikt och hängt in tvätt. Bäddat rent i samtliga sängar. Tvingat båda barnen att duscha. Tvingat båda barnen att städa sina rum. Bytt gardiner i lillas rum. Lagat mat (baconlindade kycklingfileer och klyftpotäter blev det idag), skjutsat make till jobb, varit till källsorteringen, rastat hund och barn och nu avslutade jag med 40 min förbränningsträning med Jillian. Tror någon att jag kommer att sova gott inatt..?? Natti natti folks...


Spaavdelningen. Hit vill jag igen!

Kommentarer
Postat av: Mor

Underbart Jenny! Det förtjänar du.

2011-05-08 @ 09:28:09
Postat av: Madde Wallenius

JAg bara undrar... Var kommentaren om "ett jäkla drag" ett medvetet Arne Hägerfors-skämt om dragspelet fördelar eller föll det sig bara naturligt? hahaha

2011-05-08 @ 18:23:30
Postat av: Jenny

Hahahahaha =) Jaaru Madde, dessvärre har jag ju inte Arnes "talang" att komma på såna lustigheter...om jag säger så här: vi satt vid bordet som hördes mest ;)

2011-05-09 @ 13:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0