Ett vettigt inlägg??

Klarar jag av att skriva sådana? Knappast, det brukar ju sluta med antingen kost eller träning eller saker runt barnen/familjen eller jobbet. Hahaha, här har ni en sammanfattning av slutet av veckan: Torsdag till fredag jobbade jag natt. Varför ska man alltid förvänta sig att det blir en lugn natt?!? Det är väl lika bra att gå dit med inställningen att jobba som små svin hela natten, så är allt utöver det en bonus...nåja. Vi gjorde en Covision (halvprotes), en laparoskopisk app, en stor gynblödning som visade sig vara en cervixruptur och avslutade det hela med en perianalabscess. Sen var klockan helt plötsligt 04.30 och John Blund knackade på jourrumsdörren. Sov i hela två timmar innan klockan ringde 06.50. Slutar ju 07.00 och var tvungen att åka hem till ungarna då maken började jobba 06.45. Som tur var, var sonen redan uppe och dottern relativt lättväckt för en gångs skull. Frukost, skjutsa till dagis/skola, hem igen, ut med hunden och sätta igång med städningen. Övervåningen såg ut som en mindre krigszon och jag lyckades väl få den att se hyfsad ut på nån timme. Sen duscha, göra sig iordning och åka till jobbet för ort.möte mellan 12-15. Ville inte missa det trots nattjobbet, många viktiga saker som togs upp. Och vad gör man inte för att få en bit protestårta? ;-) Sen var det full fräs hem, hämta lilla på dagis, utfodra sonen med mellanmål och finally, tvinga barnen att plocka ihop och dammsuga i sina rum samtidigt dekorerade jag smörgåstårtan. Visst blev den fin? =)


På kvällen kom min söta guddotter med familj och gammelmormor och hälsade på. En lugn avslutning på dagen. Sen var det soffläge som gällde och jag slocknade framför Man of fire med Denzel Washington, synd, det verkade vara en bra rulle faktiskt. Inatt blev jag ivägkörd från min säng av två små snusande barn som absolut ville ligga i mammas och pappas säng. Vi får bara inte plats alla fyra i storsängen längre så jag tog täcket och la mig i sonens säng istället. Fick faktiskt sovmorgon till 9.00 och låg sedan och drog mig till 10, sweet...
Frullen är nu i magen och vi ska åka en sväng till Blomsterlandet alt. Plantagen och köpa lite "pensionärsblommor" och stoppa i nån sån där hängande kruka tror jag. Måste till Proteinbutiken också, hann ju inte med det igår.

Träningen får jag modifiera idag också. Har fått lite problem med vänsterfoten på ovansidan. Det går hyfsat så länge jag rör på mig, men när foten varit stilla under natten eller då jag suttit stilla framför datorn en stund, gör det svinont på ungefär den här punkten (något längre upp kanske) och lateralt mot lilltån och "ringtån".

Har googlat på Mortons tå och undrar om det kan vara nåt förstadium till det? Dock tycker jag att jag faktiskt inte tränar så mycket löpträning och inte använder jag trånga skor heller. Har heller inga domningar. Här finns en bra beskrivning för den som är intresserad: http://www.boten.se/system/visa.asp?FID=258&HID=195&HSID=2350&ActMenu=2524
Hur som haver så kan jag inte löpträna. Ska prova med lite försiktig annan träning ikväll, man får väl köra överkropp om det inte funkar med något annat.
Trevlig träningshelg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0