En annan mil

Ojojoj va jobbigt det va idag! Blev ingen träning alls igår pga att dagen var så rörig! Först skulle jag jobba, sen fick de inte ihop ett helt oplag. Följde dottern till kompis och blev kvar en stund där & fikade, trevligt. Städade också övervåningen och bara det tog sin lilla tid. Sen dags att hämta dotra, laga mat och handla det livsnödvändiga lördagsgodiset!! Efter disk och tvätt och röjning blev klockan helt plötsligt 21 och inte orkade jag köra igång nån träning då. Satsade på söndag istället. Dagen hittills har bestått av frukost, städning av tv-rum inklusive en hemsk dammsugning av soffa (straffkommendering!) och så harjag precis lunkat en mil uppe vid Lillsjön. Riktigt jobbigt spår jämfört med Vrinneviskogen. Måste hela tiden koncentrera sig på att inte snubbla över rötter och stenar. Dessutom gjorde jag en favorit i repris och gick ner i riktigt sumpig mark och blev dyngsur om fossingarna. Sånt kan ju förstöra humöret hos vem som helst. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Gick nog ut lite för hårt för jag blev rejält trött efter 6 km då de tuffaste backarna börjar. Var tvungen att svälja stoltheten och gå i de brantaste partierna, men huvudsaken är ju faktiskt att man tar sig runt och pushar sig själv att börja jogga igen efter att man har fått ner pulsen. Nöjd med dagen så här långt är jag, nu blir det nog lite fortsatt städning, inplock av tvätt och kompletteringshandling till dagens middag.

Praktiskt värre! =) Och hur har er helg varit..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0