Same shit different day...

Eller njaee, så jäkligt har det inte varit idag. Kan ju inte klaga då jag får ha 3 knäproteser på rad! Tycker det är en riktigt kul operation, speciellt då man får det där flytet där man inte behöver prata så mycket, man "bara gör". Alla är glada och nöjda och vi blir klara i tid! Nu är ju långt ifrån alla dagar så här harmoniska...fick TRE sms från jobbet i helgen om extrajobb, men avböjde alla tre - duktigt gjort av mig va? Jag måste lära mig den svåra konsten att säga nej nämligen, är alldeles för dålig på det. Men nu var det ju faktiskt makens jobbarhelg (dvs jag var ensam hemma med barnen) och jag var jättesliten efter veckan som varit, så de fick helt enkelt hitta nån annan denna gång.

Lördag eftermiddag/kväll blev precis som jag förutspådde i förra inlägget - jag gav tusan i träningen. Tiden rann helt enkelt iväg och det fanns varken ork eller lust kvar när kvällen kom och middagen var avklarad. Men det var verkligen god tårta på kalaset ;-)

För att stilla mitt dåliga samvete samtidigt som jag nog hade lite myror i kroppen i söndag däremot, rivstartade jag efter frukost med en 5 km löprunda. Direkt efteråt körde jag slut på benen med 17 min Caroline Nilssons "Träna hela kroppen". Efter vattenpaus så tänkte jag "äh, va fan" - och körde därutöver 35 min coreträning "Six week six pack".  Och resultatet lät inte vänta på sig. Vid sängdags hade jag ont i hela kroppen - var tvungen att ta en värktablett för att överhuvudtaget kunna sova. Idag känns det faktiskt skapligt men stelt i framförallt benen. Ska nu beställa en härlig måndagspizza (DELAR givetvis på den med maken + extra sallad!). Får se om jag mäktar med nån lättare träning ikväll...kanske yoga?

Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0