Det bästa med denna måndag:

Är att jag inte behöver gå upp tidigt för att gå till jobbet! Sitter och väntar på tel samtal därifrån däremot. Antingen ska jag jobba natt eller så blir det ett dagpass imorgon. Beror lite på sjukdom och annat som man inte kan påverka.  Sen är jag LEDIG onsdag - yeeey! Dagpass torsdag-fredag och så ett halvpass på lördag eftermiddag. Kan inte klaga över det schemat, kommer förmodligen att hinna med mer här hemma och vara lite mer tillgänglig för barnen. Naturligtvis blir det en massa go träning också mellan varven.

Helgen har varit wunderbar - äntligen verkar våren vara här på allvar. Har varit ute en hel del både lördag och söndag. Lördag tog vi förvisso en tur till Busfabriken och Candyland på ungarnas begäran men sedan passade vi på att vara ute. Har vårstädat lite i framförallt dotterns rum och bland hennes kläder och fyllt på med "nygamla" (ärvda) kläder som vi fått av snälla Hanna på mitt jobb. Så skönt att kunna röja bland gamla trasiga grejor och fylla på med nytt och fräscht - har inte haft den riktiga inspirationen till nåt sånt hittills i och med den långa vintern men nu känns det som om det är dags för förnyelse! Det verkar förresten mannen också tycka. Igår sprang/gick han faktiskt en runda på 4,5 km för att komma igång med sin träning. Har ju varit lite halvhjärtade försök hittills men jag tycker mig märka en ändrad attityd och mer intresse för kost och träning hos honom nu. Kanske tack vare det nya jobbet där så många verkar hålla på med någon idrott/träning regelbundet? Själv sprang jag min vanliga 5 km-runda och gjorde därefter 30 min coreträning med Jillian. Kändes piggt i benen och sånt är alltid kul för då pressar jag mig gärna lite extra på slutet! =)

Vad ska vi då hitta på idag? Dottern är lite hängig så dagsformen får nog avgöra. Just nu ligger hon och sover efter att ha väckt mig kl 06 pga att hon var hungrig. Hoppas att hon som vanligt sover bort febern. Jag kör nog ett lugnare träningspass idag, kanske yoga eller bollen med Blossom? Huvet vill gärna köra på ända in i kaklet med ett hårt pass men kroppen känns ganska sliten, så jag måste nog lyssna på den trots allt.

Nu blir det slappa i soffan framför Sjukhuset.

Ha en bra dag och kom ihåg - det bästa med måndagar är att det är en hel jävla vecka kvar till nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0