Är det helg snart?!?

Usch vilken jobbenatt. Hade ju mina förhoppningar om att det skulle vara lugnt, och eftersom vi jobbade hela kvällen och fram till ca 03.00, fanns fortfarande förhoppningarna om att få sova några timmar. Hahaha, ack så vi bedrog oss. Stod precis och spottade ut tandkrämen och samlade ihop nattsakerna, då våran uska:a sticker in huvet genom dörren och säger "det kommer ett akut snitt!" - och då blir man ju klarvaken kan man väl säga! Var klara strax efter kl 05, då var det strecköga vill jag lova. Tänkte först vara vaken fram till 07 eftersom jag ändå måste hem då, men insåg att det inte skulle vara möjligt. Fick ett par timmars sömn innan jag åkte hemåt. Sen frulle hemma och så i säng direkt igen! Sov lite oroligt men dock till strax efter kl 13, det behövdes nog.

Eftersom kroppen bokstavligt talat SKRIKER efter socker, fett och salt, har jag mulat i mig massor med knäckemacka & kaviar plus cornflakes & mjölk. Inte bra, men bättre än chips & dipp. Ska ta en stor kopp gift också, så kanske man är på banan igen om nån timme eller så. Skulle ha varit härligt med en ledig dag imorron, men nu är det 8.30-17.30 som gäller, och massor med sjuka på jobbet, så det är nog bara till att bryta ihop och gå vidare.

Sitter även & funderar på vad som ska göras träningsmässigt idag. Har rejäl träningsvärk i framförallt trissarna och rumpan efter gårdagens Jillian, så det kanske inte skulle vara så dumt med ett yogapass? Var ett tag sen jag körde det nu. Nåja, maken ska iväg och träna ikväll och jag får väl stå för markservicen här hemma, så träningen blir nog isåfall förlagd till kvällen idag misstänker jag. Men det kanske passar rätt bra eftersom jag nog lär ha vänt på dygnet skapligt efter de här två jobbnätterna.

Dagens (eller snarare nattens) lärdom får bli:

Stå på dig, annars gör någon annan det. (Detta behöver jag verkligen jobba på! Kanske man skulle sätta upp en sån här affirmationslapp med denna text i skåpet i omklädningsrummet..?)

Kommentarer
Postat av: Annika

Tuff vecka kan man konstatera, både dag och natt! Du är ju iallafall flitig med att träna trots det..imponerad!!! På mitt skåp blir det: Keep calm and cary on...

2011-03-09 @ 18:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0