Semesterväder

Ja, jag vet. Man ska inte klaga på vädret. But who can blame me: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/observationer#

Imorgon bär det av till Linköping och midsommarfirande hos "gammal" god vän med familj. Ska bli kul, vi har nog inte setts på över ett år!!! Maken stackarn jobbar hela midsommarhelgen (igen) så honom ser vi väl en skymt av först framåt kvällen. Blir traditionellt firande med sill och potatis och jordgubbar förstås, plus en liten tur med barnen till midsommarstången. Alldeles lagom livat och bara Pepsi max till maten, passar mig utmärkt! Klarar knappt av att dricka en stor stark eller två glas vin nu för tiden, ger mig inget förutom att jag blir väääääldigt trött! Nåja, de som vill dricka får dricka - end of discussion.

De senaste dagarna har vi varit ganska produktiva om jag får skryta lite. Målat hus, bytt bakbromsar på bilen, storhandlat, varit med barn till käftis, underhållit barn, utfodrat barn och deras kompisar plus ett par träningspass (att kosten går åt fanders denna vecka blundar jag tillfälligt för). Var ute och sprang en ny runda sent igår kväll och trotsade tröttheten. Dessvärre var jag så proppmätt på grillad kyckling och bönsallad att jag fick varva med lite gång. Men lite finfin backträning blev det iallafall, ca 7 km enligt egenritad karta på jogg.se.
Idag blir det lite träning för överkroppen, kanske lite Jillian framåt kvällskvisten, behöver någon som pushar och skriker på mig idag känner jag.

Lilla och jag ska en tur till dagis idag och lämna en avslutningspresent till "gamla" fröken som var den som tog emot henne på ett så fint sätt när vi började där. Hoppas det blir uppskattat, jag har inte köpt något jättestort och flott och dyrbart utan en liten ljusbricka med lite små glittriga stenar och ett hjärta. Det är tanken som räknas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0