Men hallå?!?

Vaknade imorse 06.20 av att jag hörde maken åka iväg till jobbet. Gjorde sen som jag brukar göra, dvs vända på mig och somna om. Men ICKE!!! Gick inte. Kroppen och hjärnan ville upp trots mina vilda protester. Jahapp. Låg och vände och vred på mig och försökte kolla tv i sovrummet fram till 07.00, då gick jag upp och gjorde kaffe. Satte mig sedan med frukost tallriken och kaffet framför Alias på stortv:n, och har suttit där fram till nu. Vi får se vad det blir av denna dag...ett hett tips är att fru Nordin kommer att behöva en powernap på eftermiddagen iallafall. Men å andra sidan så kanske jag inte är så trött imorgon bitti då det är dags att kliva upp 06.00! Första semesterveckan är ju officiellt slut då och jag går ut hårt med att jobba måndag, ledig tis, ons & tors, jobba fredag dag och lördag natt. Inte en allt för jobbig vecka hoppas jag på, har ju nästan kommit in i semesterlunken nu, trots målning, städning, bilmeck, träning och underhållning av barn. Igår hade vi ett riktigt storröj här hemma. Barnen hjälpte faktiskt till en hel del så allt för tråkigt och hopplöst var det faktiskt inte. Fick iallafall städat det nödvändigaste - hall, gillestuga, barnens rum, kök + matplats och vårat sovrum. Dessutom donat med lite tvätt och disk. Klämde även in ett pass 30 day shred + hantelträning med fokus på axlar och bröst. Sen var mammi slut som artist, det enda jag orkade med var en tur ut i skogen med barn och hund. Barnen hittade både smultron och blåbär och åt dem med socker och mjölk till kvällsmat. Trodde förresten det skulle braka loss ordentligt igår kväll med tanke på hur himlen såg ut:

Men icke, ett rejält brak så var det över...

Hahaha, apropå jobbet, man hinner bara tänka på det...så har man ett sms i mobilen! Men jag tänker ICKE svara denna gång, har faktiskt SEMESTER fortfarande!

Ja just ja, har ju testat två olika smaker till av Whey complete också:

Införskaffade citron och peach/mango, tänkte att de skulle bli bra sommarsmaker. Men huuu så söta de är! Får nog blanda ut med nån frukt/is eller så om det ska gå att dricka i längden. Inget aspartam tillsatt står det, men de verkar ha vräkt i sukralos istället! My mistake som inte läste innehållsförteckningen riktigt innan jag skickade efter. Men nu har vi tre sorter att välja emellan iallafall i sommar. Favvon är dock fortfarande jordgubb/banan! *Intresseklubben antecknar febrilt* =)

Ha en bra dag alla semestrare och alla ni som väntar på semester! Nu tar jag min andra bautakopp kaffe för dagen, woj, woj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0