Kära nån...

...vilken natt! Vi har jobbat konstant från 17.00 till 06.30!! Det började lugnt med lite ortopediskt, innan det kom in ett buktrauma runt midnatt...sen var det helt plötsligt morron och vi hade en patient från gyn kvar på agendan. Trött var bara förnamnet! Sen höll jag mig vaken och väntade på autoklaven eftersom vi var tvungna att köra en massa nödvändiga saker vi använt. Dessutom sover jag ju så illa på jourrummet så jag tänkte att det var lika bra att åka hem och sova då passet ändå var nästan slut. Har sovit okej hemma trots liv och rörelse från barnen och deras kompisar, men blev väckt kl 13 av maken, han tyckte väl att jag inte skulle sova bort dagen (eller så var det för att han hade egna planer på eftermiddagen ;-) ). Nu sitter jag här vid datorn, har svept en kopp kaffe, kycklingklubba och så en chokladboll på det - tror ni det kan pigga upp mig? Egentligen borde man ta sig ut på en rejäl powerwalk eller lite lugn joggning men det får vänta till senare då barnen lekt färdigt. Vi ska visst grilla med några vänner ikväll också, vet inte hur jag ska orka hålla mig vaken?!? Men det kanske vänder och jag blir pigg ikväll istället? Vet ju av erfarenhet att de här timmarna på eftermiddagen är de värsta när man jobbat en helnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0