Fredag är här!!

Och det spöregnar. Inte nån större lust att gå ut idag alls faktiskt. Vi får se om det klarnar på eftermiddagen. Det blir en sån här städ- och pysseldag idag helt enkelt. Vi har ett begynnande semesterprojekt som eventuellt ska påbörjas idag och det är ommålning av fönstren. Ska ta en tur till Bauhaus idag och räkna på det hela. Mor & far är här och har hjälpt oss med markservicen och lite till och det är enormt uppskattat. Vi har dessutom hunnit med sonens gradering till orange bälte i karate i tisdags, skolavslutning igår och så har jag förstås jobbat mån-tis-ons också. Tyvärr inte så många bilder att bjuda på ännu, de ligger i mamsens kamera som tagit slut på batteri (och hon har ingen laddare med sig förstås).

Hur som haver är det faktiskt SEMESTER för undertecknad nu! Jag går ut lite försiktigt med 11 dagar ledigt, jobbar sen två veckor och har sedan tre veckor ledigt till. De enda klara planerna för den lite längre semestern är High Chaparral med världens bästa Madde & familj vecka 29 och så en tur till mams & paps stuga i Storsjön vecka 30.

Har haft något så ovanligt som träningsledigt mån-tis-ons denna vecka, pga att jag helt enkelt inte har hunnit med det. Faktiskt. Jag brukar ju alltid kunna ta mig tid sena kvällar eller en liten stund på eftermiddagen men nu har det helt enkelt inte gått alls pga skolavslutningsvecka och jobb och markservice och...you name it. Men igår bet träningsabstinensen tag i mig rejält och jag körde först 30 min coreträning med Jillian och sedan 5 km jogging - snacka om krut i benen efter några dagars vila! Kunde nog ha sprungit några kilometer till men sparade lite krut till dagens övningar också. Idag kör vi fokus överkropp och kanske lite lagom förbränningsträning. Sparar mig dock till eftermiddagen/kvällen. Sonen har kompis här och jag planerar att förutom Bauhaus, hinna med en tur till Proteinbutiken och kanske glo lite på tänkbara presenter till lillas dagisfröknar också. Bra tips på avslutningspresenter - vanliga och ovanliga - emottages tacksamt!

Favorit i repris! =)

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Ser så framemot att få semestra med er i år igen. 2 år på raken som vi lyckas. IMPRESSED! Ett tips som jag fått är att låta barnen få se någon Lucky Luke film innan vi åker dit eftersom LL och bröderna Dalton bor på High Chaparall. :)

Tips på avslutningspresent, som säkert ALLA kör med är jordgubbsplantor som hängblommor... Brukar uppskattas och fungerar ju både i hus och lägenhet.

2011-06-17 @ 18:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0