En liten stund i stillhet

Nej, det lät nästan som något heligt...hahaha =). Vad jag menar är att jag fick en liten liten stund för mig själv, har varit ikring barnen 24/7 i två dygn nu eftersom maken jobbar, visserligen är han hemma på kvällstid men det har målats och fejats och donats - och någon måste ju sköta markservicen, as always.

Idag har vi varit på inskolningssamtal och studiebesök på dotterns frita. Hon fick den bästa ( i mitt tycke) förskoleläraren, mjuk och fin och inget tjafs, riv och slit och gammalmodig som vissa andra kan vara ;-). Känns bra inför skolstarten, man är lugn som förälder eftersom man redan gått igenom det här en gång med sonen. Och vilken son jag har som ställer upp för lillasyster! Han har lekt snällt med henne hela dagen och gick hem med henne efter fritabesöket, när jag skulle sitta på samtal med dotterns blivande fröken/mentor. I övrigt har vi hunnit med vattenkrig (ja, barnen då förstås), träning i olidlig värme i vardagsrummet mitt på dagen (var är min fläkt?!), matlagning och dito ätning hos bästa väninnan. Kaffe, prat och skratt ingick också förstås. Så skönt att få komma bort från hemmets "förpliktelser" en stund och bara göra nåt helt annat och få prata om ditt och datt med en vuxen människa...

Imorgon har jag stora planer! Eller njae, det kanske ni inte håller med om? En klipp-, färg- och slingtid är bokad kl 9.00 hos bästa salongen i Norrköping. Vi får se vad vi kan hitta på för skoj denna gång. men en rejäl klippning och färg så man ser lite piggare ut brukar jag ju unna mig 2 gånger om året. Men jag har noll koll på "vad som gäller", eller "vad som är inne" just nu, så jag gör väl som jag brukar göra - förlitar mig på frisören. Hittills har det ju fallit väl ut. Ska försöka ta lite bilder imorgon så ni får se resultatet, brukar ju bli sådär bilder med mobilkameran. Men ungefär något i den här stilen hade jag tänkt mig:


(Bilder ärligt stulna via google)
Vad tror ni? Ärligt alltså? Ser det "skitigt" ut? Eller sommarblekt? Sen gillar jag den här frisyren skarpt, vet bara inte om just jag passar i den:


Så många frågor, så lite tid...hur ska jag göra???

Kommentarer
Postat av: Sara W

Å guuuud så snyggt, GÖÖÖÖR!!!!! Tror det skulle passa dig hur bra som helst! Färgen är grym!!!

2011-06-30 @ 19:44:43
URL: http://saradubbelve.blogg.se/
Postat av: Madde Wallenius

Do it! Jag tyckte både frisyr och färg var bäst på den nedre bilden. Är ju förtjust i lite mörkare men känner jag dig rätt så passar du i vilket som. Du har ju testat alla möjliga frisyrer genom åren och du har ju passat i varenda en (din eländiga människa. hahahaha).

2011-07-01 @ 15:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0