Thunder!

Har sagt det förr: spelar ingen roll om man har semester eller inte, fredagar är det något nästintill magiskt med. Även fast jag var trött och sliten efter en riktigt dunder-och-brak-natt, åskade ju rejält här mellan kl 02 och 04. Men det är visst inte bara vi som har drabbats har jag förstått. Och likadant lär det bli inatt enligt väderprognoserna - huuu =(. Nåja, fram tills dess får jag försöka vara lite effektiv och hänga ut tvätten och gå ut med hunden. Hur tänker ni kring det här med elsäkerhet när åskan går? Är ni nitiska och drar ur samtliga kontakter och går ut och sätter er i bilen eller kör ni på som vanligt och sätter er framför tv:n och till och med pratar i telefon? Jag råkar ju vara den enda i familjen som är åskrädd/har riktig jävla respekt för åskan, så jag brukar faktiskt stänga av tv:n och absolut inte prata i telefonen. Sen är jag absolut inte utomhus heller, men går inte och sätter mig i bilen utan brukar titta på "skådespelet" på behörigt avstånd så att säga.

Idag åt vi nåt riktigt gott till fredagsmiddag. Toscansk tomatsoppa med getost och rostade pinjenötter. Smakade underbart gott tillsammans med vitlöksbröd. Blev mycket vitlök men det gjorde inget för mig personligen. Och så snabbt och enkelt att bara värma soppan, rosta nötterna och klicka i lite getost. Går säkert att byta ut osten mot creme fraiche om man vill ha ett billigare alternativ. Mums!


Kvällen bjuder kanske på lite träning. Får se om jag är upplagd för det, annars gör det inget om jag vilar mig iform idag. Imorgon laddar jag för löpträning igen, hoppas bara det här jäkla åskvädret har dragit förbi tills dess!

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Dääääär fick jag middags tips!!

En få tacke:0)

Ang pajen du ville ha recept på!

Kolla charlotte pirellies b0gg det var där jag hitta det!

Kram

2011-07-25 @ 21:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0