SIMESTER!

Nu är den här - äntligen. Men blev en rätt tuff start på det hela. Gick av andra natten och var verkligen jättetrött trots att vi faktiskt "bara" jobbade till kl 23 första natten och 02 andra natten. Sov till och med skapligt i det varma jourrummet, så det kan jag heller inte skylla på. Men sen rullade det igång med barn och barns kompisar och åka och bada och handling och utfodring och grilla och städa och tvätta och kompis som ska sova över och härj ute i studsmattan och barn som slår sig och barn som inte kan sova och barn som till slut vill åka hem...tror jag somnade 02.30 inatt! Sen var det rise and shine 07.45 då vovven stirrade på mig och det kändes som om någon stod och bankade med en slägga inuti huvudet på mig. Tog en ibumetin och fick faktiskt vila någon timme till. Dukade fram frukost och hade precis satt mig då vovven börjar skälla som en besatt...då visade det sig att sonen hade ringt till ännu en kompis som bara dök upp och helt plötsligt stod utanför våran ytterdörr! Inte så kul då man knappt är vaken - snacka om att jag har taggarna utåt idag! Det är varmt så ini helvete ute och jag funderar på om man skulle plåga sig iväg på en löprunda nu eller om oddsen är bättre att lyckas ikväll då det förhoppningsvis är svalare ute?
Hur som helst så känner jag mig redigt less på att vara morsa nu. En sån svacka hamnar väl de flesta i ibland hoppas jag. Apropå nåt helt annat så lovade jag ju tidigare en ny bild på hur håret blev efter klippning nummer 2 and here goes:

"Se inte så jävla glad ut..!" I vilket fall som helst så är mammi mycket nöjd med håret!

Måste berätta en liten rolig sak från igår också (allt var faktiskt inte pest och pina). Vi var på Systembolaget och skulle handla lite drickbart. Maken ska betala och får visa leg för första gången på ganska många år (han är ju faktiskt "bara" 36...). Han tackar så mycket för komplimangen från den stackars unga tjejen i kassan och då kunde inte retstickan jag hålla käften så jag säger helt enkelt "man får gratulera!" till maken som vid detta laget är full i skratt. Då fick jag också visa leg... XD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fiiint håret blev!!! Snygging!!!

2011-07-13 @ 11:16:56
URL: http://saradubbelve.blogg.se/
Postat av: Madde Wallenius

Du var mig en läcker donna ;)

2011-07-13 @ 13:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0