Så blev det måndag

Och jag är glad över att jag är ledig! Vet ju hur måndagar kan vara på jobbet...allt som samlats på hög under helgen måste börja betas av. Jobbar ett dagpass imorgon och så två natt pass on-tors och tors-fre. Sen - SEMESTER i tre veckor, yeeey! =) Vad ska jag då göra på min "långa" semester? Ja vecka 28 lär det inte bli överdrivet mycket, kanske måla på hus och bada med barn om vädret tillåter. Maken jobbar hela helgen och vi får besök från norrland och ger oss iväg till High Chaparral i början av vecka 29. Dock bara en dagstur eftersom allt vettigt boende i närheten verkar vara fullbokat. Det blir en lååång dag men å andra sidan är det skönt att sova i egen säng och slippa lämna bort hunden över natt, bara någon kan komma hit och rasta honom under dagen så ska det nog ordna sig. Smultronstället ska vi såklart till också, och kanske blir det ett besök på dinosaurieutställningen i stan. "For the children" som vi brukar säga. Något jag inte tänker skippa är min älskade träning förstås - fyra pass i veckan gör kroppen glad. Även om det bara är korta pass. Men då får man se till att göra dem intensiva istället! Helgens träning har bjudit på vila fredag (välbehövligt!), lätt cykling till Åby med motsträvigt barn plus ett pass 30 day shred i åskvärme på lördag, och så toppade jag med ett pass 30 day shred plus 17 min Caroline Nilsson i går. Känns glädjande nog i ryggen och rumpan idag. Så vad gör jag idag? Känns som om att en lättare joggtur skulle kunna funka innan maken sticker till jobbet vid 17-tiden. Vädret är "typisk svensk sommar" = mulet, regnet hänger i luften, runt 16 grader = perfekt för löpning. Ni hör att jag försöker övertyga mig själv va? ;-) Ska börja med att ta ut hunden på en prommis och sysselsätta dottern lite.

Dagens fråga: VARFÖR var jag inte i Göteborg igår?!?

FAEN va bra dom var! Och då tittade jag ändå bara på tv-sändningen...

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Det ska bli suveränt kul att komma ner några dagar och rå om er en stund. Det verkar som vi har något att göra i utflyktsväg varenda dag :)

2011-07-07 @ 15:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0