Mikropaus

Just nu tar jag en mikropaus. Det är min motsvarighet till powernap - fast jag är vaken alltså. Då kopplar jag av en stund framför datorn och kopplar bort alla måsten och allt min lilla hjärna har gjort och funderat över under dagen. Barnen sitter som två tända ljus framför Cartoon network och det tänker jag inte ha dåligt samvete över. De kanske behöver varva ner efter dagens slit, de med? Ibland behöver man en stund i stillhet för att kunna ladda om batterierna och orka med kvällens "jobb" hemmavid. Gubben jobbar till 20.00 så jag tänker inte förta mig, men ändå måste ju barn utfodras och hund rastas och så hade jag tänkt träna också...ja ni ser ju, tiden lär ju gå undan iallafall! Jag tänkte träna först iallafall. En halvtimme med Jillian är synnerligen tidseffektivt och väl investerad tid. Sen blir det en enkel pastamåltid och efter det vovvepromenad. Låter väl okej?? Sen tänker jag belöna mig med en kaffe och Biggest Loser på kanal 5. Kanske till och med slår på stort och tänder några doftljus...

http://www.previa.se/previa/templates/Article____3074.aspx

http://mabra.com/ta-en-mikropaus-bli-av-med-stress-och-vark/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0