Dag 8. Favoritmat

Ja ni, förutom att jag verkar ha en släng av magsjuka i light-version så mår jag väl hyfsat. Gick dock och la mig kl 20 igår kväll med dottern, var helt slut i kropp & knopp och konstig i magen. Dock har jag kunnat äta men mindre portioner och inget kaffe - uäk! Så ironiskt att dagens inlägg skulle handla om favoritmat...

Jag har en favorit som brukar avnjutas en gång om året vid besök i norrland hos mams & paps:

Smörstekt fjällrödingfilé med en ljuvlig sås av grädde, vitt vin,messmör och gräslök. Serveras med brynta champinjoner, rårörda lingon och dillkokt potatis. http://www.hotellhoga-kusten.se/index4.asp

Annars står makens plankstek (med ryggbiff från Blå Kusten) högt i kurs! Och mammas kycklingpaj...<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0