Dag 6. Mål med träningen

Okej det här blir väl lite klyschigt och så vidare...men mitt främsta mål är att aldrig ha tråkigt när jag tränar. Jag vill ju såklart träna för att kunna må bra. Och för att må bra behöver man göra positiva saker. Träning är aldrig bara ett lätt och roligt träningspass för mig. Tvärtom, jag har mest roligt och blir mest tillfreds när jag tar i så jag nästan spyr, endorfinerna flödar och svetten sprutar efter att ha klarat av nån övning jag aldrig trodde jag skulle klara från början. Visst kan det låta helknäppt för vissa. Och visst kör jag även "bara" lätta träningspass typ enklare yoga ibland, för att variera mig och då kroppen känns sliten. Men nog är jag en grovjobbare i grund och botten! Dagens lästips handlar om den "nygamla" flugan HIIT (alias intervallträning):

http://www.muscles.se/hogintensiv-intervalltraning-for-dem-som-orkar/
http://www.bodybuilding.com/fun/richb3.htm


Idag har jag fått sova till kl 9.00, ren och skär lyx! Sedan frukost med barnen och fredagshandling inklusive provsmakning på Maxi. Nu har vi avverkat ett mellis och barnen har fått för sig att de ska ut i snöstormen med hunden. Jaja - inte mig emot! Själv laddar jag inför ett härligt pass med Jillian. Ska bara låta kaffet sjunka ner först!

Trevlig fredag alla glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0