Dag 10. Då mår jag som bäst

Lev er in i/tänk er följande scenario: det är lugnt i huset. Jag har nyss avslutat ett knakelibrakande jobbigt/härligt träningspass, njutit av en svalkande dusch och man får kura in sig i filten framför tv:n, gärna med en sprakande brasa i öppna spisen. Gott att dricka på bordet förstås och kanske middagsmaten på gång på övervåningen (märk väl att det inte är jag som lagar den...). Sitta riktigt länge vid middagen och bara prata om allt möjligt, gärna över ett glas rött. Helst avslutas kvällen i ryggläge framför tv:n med nån bra rulle eller serie. Jag råkar ju vara serie-oman då jag alltid lyckas somna framför filmer.

Eller: jag är ute och löptränar, gärna milspåret. Efter några kilometer infinner sig det rätta flåset och löpsteget och jag kommer in i en sorts "flow". Då spelar det ingen roll att fötterna känns som en tvättsvamp, det regnar snöslask, kläderna är genomvåta och det är halva vägen kvar att springa. Fötterna springer av sig själva, jag bara hänger med och bara är, där och då. Får nästan en slags meditativ känsla.

Apropå nåt helt annat; ibland kan det vara svårt att "ställa om" från natt till dag:
Så här kändes det igår kväll, vilket gjorde att jag har sett utsåhär så jobbet idag (se nedan):

Nehepp, om man skulle ta en mikropaus innan träningspasset kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0