Städa på fredag?

Ja, det måste vi verkligen idag. Hur kommer det sig att man hela tiden skjuter upp sånt där tråkigt till sista minuten? Maken ska ha lite förfest här hemma ikväll - vi ska båda två på julbord fast på varsitt håll - och har inte ens börjat röja upp här hemma. Hmm. Får nog gå ett varv med dammsugaren och plocka lite skit efter ungarna iallafall. För att återgå till jobbet så hade jag en bättre dag igår. Trots att första patienten åter blev försenad, men det kunde vi på salen inte göra så mycket åt. Inget skäll och vi fick gjort det vi skulle.

Därefter återigen julmat, hade blivit en hel del över sedan onsdagens julbord. Man ska inte klaga i onödan men trots att jag inte åt några mängder så blev jag väldigt uppblåst och konstig i magen. För mycket av det goda trots allt? Kändes dock bättre efter att jag körde ett pass Killer buns and thighs på kvällskvisten. Idag har jag startat med en tallrik blåbärsgröt och kaffe, inget mer med tanke på att kvällen kommer att innebära burgare och öl på Harrys med jobbet. Måste väl ta nåt mitt på dan också men det får allt bli protein och grönsaker med tanke på alla mindre bra kolisar som kommer att konsumeras ikväll. Jaja, det är ju bara julfest en gång om året, och det är väl kanske tur det. Jag har visst lovat att både sjunga och dansa ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0