Dags för ett nytt!

Inlägg alltså. Så mycket som händer så jag knappt hinner med. Barnen har börjar skolan och det har varit både upp och ned. Trötthet över tidiga morgnar. Blyghet över nya klasskamrater. Glädje över sång och rörelse och lek. Lite av den mörkare sidan har vi också redan upplevt tyvärr. Misstro, så kallade vänner som sviker, skrapsår, fotstukningar och långtråkigt. Vi tar nya tag och hoppas att vi kan reda ut det här tillsammans. Nog om detta. Idag hade jag "lönesamtal", dvs lönebesked, man kan ju ändå inte påverka sin lön för den är ju redan satt av chefen. Landstinget kan verkligen slå sina medarbetare med häpnad, jag var en av dem som fick mest påökt och det innebar 700 extra i lönekuvertet/månad. Ni kanske tycker "men det var ju bra!"? Jovisst. Men tänk då på det arbete jag utför och det ansvar jag har och hur mycket jag ändå ställt upp för kliniken med extrajobb med kort varsel osv. Jag är ju så flexibel. Man kanske skulle bli mindre flexibel och se vad som händer till nästa lönesamtal..? Tänk om man rent av skulle bli lite egoistisk och säga nej lite oftare...

Träningen går som den går denna vecka. Jag håller målsättningen men inte mer än så. Är så mycket annat som tar tid och måste få göra det denna vecka med skolstart och allt, så jag tränar när tid finnes. Ikväll tänkte jag ge mig ut på en löprunda men för tillfället spöregnar det, så vi får se om det blir ett inomhuspass istället.

Här kommer några bilder på en linslus som är stolt över att få börja skolan:


Kolla, jag har fått ett gosedjur av min fadder i femman och en glass!

Kommentarer
Postat av: mor(mor)

Kram!

2011-08-25 @ 10:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0