Vända på dygnet

Jobbigt att gå två nattpass i rad av tre anledningar: 1. Man vänder på dygnet och kan inte sova på kvällen när man måste gå och lägga sig för att orka upp följande jobbedag. 2. Alla mattider och matvanor vänds totalt upp och ner och fett-, salt- och sötsuget är värre än någonsin. 3. Man blir totalt slö och trött och är inte det minsta sugen på någon träning, ej heller att gå ut i det fina vårvädret (men det gör jag såklart ändå). Så. Nu har jag gnällt klart. Mina närmaste planer, efter att ha mornat till och kollat läget framför burken här, är att ta kaffekoppen och gå raka spåret ut och sätta mig i solen. Det är inte mindre än 15 plusgrader, maken är ute och tvättar bil, dottern leker och cyklar om vartannat och hunden är allmänt lycklig över att vi faktiskt är hemma en vanlig vardag. Bara sonen som saknas, han dyker upp från skolan om nån timme.

Mådde för övrigt lite halvskumt inatt på jobbet, lock för öronen som flyttade sig mellan höger och vänster, "durrande" i huvudet och kände mig riktigt varm och mosig liksom. Men blodtrycket var bra, 120/60, inget alls att klaga på. Kan det vara en begynnande förkylning? Känns inget av det idag, vi får väl se hur det utvecklar sig. Har ingen lust alls att vara sjuk eftersom maken jobbar hela helgen och jag får styra upp ruljangsen här hemma.

Så vad ska jag träna idag? Inget löppass iallafall, det är jag inte sugen på. Kanske dammar av Jackie Warner en sväng och kör åtminstone överkropp och core. Eller näe, jag kör nog hela timmen och får med ben också. Lika bra att smida medan järnet är varmt liksom! Har ju fått förflytta mig till en "ny träningslokal", dvs i datarummet, pga det inte går att köra vissa av mina utrikiska tränings-dvd:er som är region 1, i PS3:an. Tyvärr blir det asvarmt och lite sämre space att träna på, men familjen är glad då jag inte låser upp tv:n lika mycket som förut ;-). Det finns för- och nackdelar med allt hörrni!

Nu ska jag gå ut med kaffekoppen och vara arbetsledare en stund tror jag (dvs min bättre hälft ska få äran att tvätta min bil med...)! Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0